>
Podujatia
>
Digital Fainess Act – Rovnováha medzi inováciami a ochranou spotrebiteľa?

Digital Fainess Act – Rovnováha medzi inováciami a ochranou spotrebiteľa?

Pozývame Vás na diskusiu na tému „Digital Fainess Act - Rovnováha medzi inováciami a ochranou spotrebiteľa?," ktorá sa bude konať v piatok 30.5.2025 od 10:30 v priestoroch Európskeho domu v Bratislave (Palisády 29).
Miroslava Pisklová
Termín konania: 30.05.2025, 10:30
Miesto: Európsky dom (Palisády 29)

Ak máte záujem si diskusiu prísť vypočuť, zaregistrujte sa prosím na https://bit.ly/DigiFairnessAct.

Diskutovať s Vami budú:

  • Veronika Cifrová Ostrihoňová, poslankyňa Európskeho parlamentu (PS/Renew)
  • Viktória Hudáková, PR Executive v Divino, bývalá doktorandka na UCM v Trnave kde sa venovala výskumu reklamnej gramotnosti mládeže na Slovensku
  • Daniela Ježová, advokátka, členka skupiny právnych expertov pri Európskom parlamente a Komisii,  členka Asociácie európskych právnikov
  • Daša Karpelová, výkonná riaditeľka, Interactive Advertising Bureau Slovakia (IAB), ktoré okrem iného stojí aj za iniciatívou „Kódex influencer marketingu“

Moderátorkou debaty bude Natália Babicová z DigiQ.

A čomu sa v diskusii budeme venovať?

Internet a sociálne siete sú dnes neoddeliteľnou súčasťou života a priestorom na prácu, komunikáciu, nakupovanie až po prístup k informáciám a zábave, a to naprieč generáciami. S týmto všadeprítomným digitálnym prostredím prirodzene narastajú aj výzvy s ním spojené. Ide napríklad o množstvo neetických obchodných praktík, návykový dizajn digitálnych platforiem a služieb, nedostatočne regulovaný influencer marketing či personalizáciu cien na základe profilovaní používateľov, čo sú veci, na ktoré sa dodnes zavedené pravidlá dostatočne nezameriavali. EÚ preto aktuálne pripravuje nový „Zákon o digitálnej férovosti“ (Digital Fairness Act), ktorý si kladie za cieľ posilniť ochranu spotrebiteľov v online priestore a zároveň zmierniť administratívnu záťaž pre podniky fungujúce v digitálnych službách. Mal by tak doplniť a uceliť rámec ochrany spotrebiteľa, ktorý v posledných rokoch pomáha definovať Akt o digitálnych službách (DSA) a Akt o digitálnych trhoch (DMA).

Ako bude po novom vyzerať rámec ochrany spotrebiteľa na internete? V čom sú neetické praktiky a návykový dizajn, na ktoré sa DFA zameria, rizikom pre spoločnosť a špeciálne pre mládež? Do akej miery je možné zabezpečiť férovosť v digitálnom prostredí bez zavedenia prílišnej regulácie, ktorá by mohla byť kontraproduktívna pre podnikateľské prostredie a inovácie? Kde končí zodpovednosť platformy a kde sa začína individuálna? A ako sa v tejto súvislosti mení pohľad na internetovú bezpečnosť, a to u detí a mládeže, ale aj starších používateľov?

Diskusiu organizujú Kancelária Európskeho parlamentu na Slovensku v spolupráci so Slovenskou spoločnosťou pre zahraničnú politiku (SFPA).